মোৰ ভূমিকা :

অসম চৰকাৰ Revenue & Disaster Management DIRECTORATE OF LAND REQUISITION ACQUISITION & REFORMS

সৰ্বোচ্চ ভূমি ৰখাৰ অধিকাৰ

সৰ্বোচ্চ ভূমি ৰখাৰ অধিকাৰ

 

Tআইনখন 22 মাৰ্চ, 1971 তাৰিখে সংশোধন কৰা হৈছিল আৰু সৰ্বোচ্চ সীমাৰ স্তৰ 24.50 একৰ আৰু বাগিচাৰ বাবে 9.00 একৰলৈ হ্ৰাস কৰা হৈছিল। সংশোধিত আইন, 1971-ৰ দ্বাৰা ব্যক্তিৰ অৰ্থৰ সৈতে কোম্পানী, কৰ্পোৰেট বডী অন্তৰ্ভুক্ত কৰাৰ সৈতে, চাহ-বাগিচাৰ অতিৰিক্ত ভূমিও ভূমি সীমা আইনৰ অধীনলৈ আহিছিল। একেখন সংশোধিত আইনে চাহৰ বিশেষ খেতিৰ বাবে আনুষঙ্গিক উদ্দেশ্যবোৰো নিৰ্ধাৰণ কৰে যাক ৰাজ্য চৰকাৰে আনুষঙ্গিক উদ্দেশ্যৰ বাবে অনুমতি দিব পাৰে আৰু ভৱিষ্যতে চাহ খেতিৰ বাবে এলেকা বৃদ্ধি কৰিব পাৰে।

১৯৭২ চনৰ সংশোধিত আইনৰ দ্বাৰা ১৯৭২ চনৰ ১৩ অক্টোবৰৰ পৰা কাৰ্যকৰী হোৱাকৈ কৃষিভূমিৰ বাবে সৰ্বোচ্চ সীমাৰ স্তৰ ১৬.৩৩ একৰ আৰু ১.৩২ একৰলৈ হ্ৰাস কৰা হৈছিল।

চিলিং চূড়ান্ত কৰা আৰু অতিৰিক্ত ভূমি অধিগ্ৰহণ কৰাৰ বাবে ১৯৭৬ চনত চিলিং আইনখন আৰু সংশোধন কৰা হৈছিল। সংশোধিত আইন, 1976 1976 চনৰ 3 মে'ৰ পৰা কাৰ্যকৰী হৈছিল।

সংশোধিত আইন, 1976-ৰ ব্যৱস্থা অনুসৰি, অধিগ্ৰহণৰ প্ৰক্ৰিয়া সৰল কৰা হৈছে, আপত্তি পূৰণৰ পৰিসৰ 30 দিনৰ পৰা 15 দিনলৈ হ্ৰাস কৰা হৈছে। জাননী প্ৰদানৰ প্ৰক্ৰিয়াটো সংশোধন কৰা হৈছে যাৰ ফলত শুনানিৰ তাৰিখ নিৰ্ণয় কৰাটো আপত্তিকাৰীৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীল হৈ পৰিছে। সংশোধিত আইন, 1976-এ সংগ্ৰাহকসকলক চূড়ান্ত বিবৃতি প্ৰকাশ কৰি অতিৰিক্ত ভূমি অধিগ্ৰহণ কৰাৰ ক্ষমতা প্ৰদান কৰে, ইয়াৰ ফলস্বৰূপে, চৰকাৰৰ দ্বাৰা অধিসূচনা প্ৰকাশৰ পূৰ্বৰ প্ৰক্ৰিয়াৰ বিপৰীতে Gazette.As, সৰ্বোচ্চ আইনৰ অধীনত অধিক ক্ষেত্ৰ অধিগ্ৰহণ কৰা হৈছে।

পূৰ্ব-সংশোধিত আইন, 1956 অনুসৰি, 1955 চনৰ নৱেম্বৰৰ 12 তম দিনৰ পিছত কৰা কোনো বেনামি স্থানান্তৰৰ কথা বিবেচনা কৰা হোৱা নাছিল য'ত স্থানান্তৰকাৰীয়ে ভূমি ৰখাৰ অধিকাৰ আছিল আৰু এনে ক্ষেত্ৰত স্থানান্তৰকাৰীৰ অতিৰিক্ত ভূমিৰ সীমা নিৰ্ধাৰণ কৰা হয় যেন স্থানান্তৰ কৰা হোৱা নাই। ১৯৭১ চনৰ সংশোধিত আইনত এই ব্যৱস্থাটো আৰু বলবৎ কৰা হৈছিল। যদি কোনো ব্যক্তিয়ে আইনৰ ব্যৱস্থা উলংঘা কৰি 1 এপ্ৰিল, 1970-ৰ পিছত যিকোনো ভূমি স্থানান্তৰ বা বিভাজন কৰে, তেনেহ'লে স্থানান্তৰ বা বিভাজন কৰা এলেকাটো, ব্যক্তিজনে ধৰি ৰখাৰ অধিকাৰ থকা এলেকাটো গণনা কৰাৰ বাবে বিবেচনা কৰা হয় আৰু এনেদৰে গণনা কৰা এলেকাঅতিৰিক্ত ভূমি অতিৰিক্ত হিচাপে নিৰ্ধাৰণ কৰা হয়। যদি এনে স্থানান্তৰ বা বিভাজনৰ কাৰণে, সেই ব্যক্তিজনৰ ভূমি গণনা কৰা এলেকাতকৈ কম হয়, তেনেহ'লে তেওঁৰ সকলো ভূমি অতিৰিক্ত হ'বলৈ লোৱা হয়।

অতিৰিক্ত ভূমি নিৰ্ধাৰণত ভূমিৰ বিক্ৰী, বন্ধকী আৰু হস্তান্তৰ নিষিদ্ধ কৰা সৰ্বোচ্চ আইনৰ বাধ্যতামূলক ব্যৱস্থা সম্পূৰ্ণৰূপে কাৰ্যকৰী কৰা হৈছে।

সৰ্বোচ্চ আইনে সংগ্ৰাহকক (উপায়ুক্ত বা চৰকাৰৰ দ্বাৰা নিযুক্ত আন যিকোনো সক্ষম কৰ্তৃপক্ষ)ক অতিৰিক্ত ভূমিৰ অধিকাৰ লোৱাৰ ক্ষমতা প্ৰদান কৰিছে যিটো ভূমি ধাৰকে দাখিল কৰা ৰিটাৰ্ণৰ আধাৰত ৰাখিব বুলি সূচিত কৰা হোৱা নাই। যদি ৰিটাৰ্ণত কোনো বাছনি স্বতন্ত্ৰ কৰা হোৱা নাই, কালেক্টৰভেইমে অধিগ্ৰহণ কৰিব লগা ভূমি বাছনি কৰিব পাৰে। যদি সংগ্ৰাহকে সৰ্বোচ্চ আইনৰ অধীনত অধিকাৰ গ্ৰহণকৰাত বিৰোধিতা কৰে বা বাধা দিয়ে, তেন্তে তেওঁ যিকোনো ব্যক্তিক চিলিং চাৰ্প্লিচ লেণ্ড হিচাপে ঘোষণা কৰা ভূমিৰ পৰা উলিয়াই দিবলৈ এনে ধৰণৰ বল প্ৰয়োগ কৰিব পাৰে।

ASSAM