২০ ফেব্ৰুৱাৰী, ১৯৫০ তাৰিখে গৃহীত আঁচনি প্ৰস্তাৱৰ মুখ্য বিষয়বস্তু তলত উল্লেখ কৰা হৈছে:-
এইটো স্পষ্ট যে, "পূব বংগৰ পৰা অহা মুছলমান অনুপ্ৰৱেশকাৰীসকলে এতিয়াও এক অনুকূল চিকিৎসা লাভ কৰিছিল। কিন্তু ভাৰত বিভাজনৰ পিছত, পূব বংগক পাকিস্তানত অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছিল আৰু পৰিস্থিতি সংশোধন কৰাটো প্ৰয়োজনীয় আছিল। সেয়েহে ১৯৫০ চনৰ ২০ ফেব্ৰুৱাৰী তাৰিখৰ এক প্ৰস্তাৱত এইটো শ্ৰেণীবদ্ধ কৰা হৈছিল যে ১৯৩৮ চনৰ জানুৱাৰীৰ আগতে অহা পূব বংগৰ অনুপ্ৰৱেশকাৰীসকলৰ সন্দৰ্ভত, যিসকলে ভাৰতীয় ইউনিয়নত ভাৰতীয় নাগৰিকত্ব অৰ্জন কৰা নাছিল তেওঁলোকে আৱৰ্জনা ভূমিৰ বসতি লাভ কৰাৰ অধিকাৰ নাথাকিব।"
সংকল্পটোৰ মৌলিক নিৰ্দেশনাবোৰ তলত উল্লেখ কৰা হৈছে:-
ভূমি সংস্কাৰ আৰু কৃষি সংস্কাৰৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে অস্তিত্বত থকা আইনসমূহৰ ৰূপায়ণ তৎক্ষণাৎ গ্ৰহণ কৰা হ'ব আৰু অন্যান্য সংস্কাৰ মূলক পদক্ষেপৰ সন্দৰ্ভত আইন গৃহীত কৰাৰ বাবে পদক্ষেপ লোৱা হ'ব।
o অসমত বিদ্যমান বৰ্তমানৰ পৰিস্থিতি আৰু কৃষিভূমিৰ ওপৰত উচ্চ চাপ বিবেচনা কৰাৰ পিছত, চৰকাৰে ভূমি নিষ্পত্তি নীতি নিম্নলিখিত ধৰণে পুনৰ উল্লেখ কৰি আনন্দিত হৈছে:-
প্ৰতিটো পৰিয়ালত বসতি স্থাপন কৰিব লগা এলেকা যাৰ বিদ্যমান ধাৰণ ১০ বিঘাতকৈ কম, যিকোনো ভূমিৰ সৈতে একেলগে থাকিব যিমুঠ ১০ বিঘাৰ সমান হ'ব, কিন্তু নিষ্পত্তিৰ অগ্ৰাধিকাৰ নিৰ্ধাৰণ কৰা হ'ব যাৰ ক্ৰমত নিষ্পত্তিৰ অগ্ৰাধিকাৰ নিৰ্ধাৰণ কৰা হ'ব।
(ক) যিসকলৰ কোনো ভূমি নাই
(খ) যিসকলৰ ৫ বিঘাৰ তলত ভূমি আছে
(c) and those who have between 5 to 8 bighas
সংকল্পটোৰ মুখ্য নিৰ্দেশনাবোৰ হৈছে:
চৰকাৰে ১৯৮৯ চনত নতুন ভূমি নীতি গ্ৰহণ কৰিছে, যাৰ কিছুমান মৌলিক বিশেষত্ব তলত উল্লেখ কৰা হৈছে:
(i)ইতিমধ্যে আৱণ্টন কৰা ভূমি থলুৱা আৱণ্টনকাৰীৰ সৈতে নিষ্পত্তি কৰা হ'ব পাৰে, যদিহে আৱণ্টনকাৰীজনে একেটা খেতি কৰি ৩ বছৰ বা অধিক সময়ৰ বাবে নিৰন্তৰ দখলত থাকে বা ইয়াক যি উদ্দেশ্যৰ বাবে আৱণ্টন কৰা হৈছিল সেই উদ্দেশ্যৰ বাবে ব্যৱহাৰ কৰিছে।
(ii) এজন ব্যক্তিক আৱণ্টনৰ বাবে ভূমিৰ সৰ্বাধিক সীমা কৃষিৰ বাবে ৭ (সাত) বিঘা আৰু ঘৰুৱা স্থানৰ বাবে ১(এক) বিঘা নিৰ্ধাৰণ কৰা হয়।
(i)ভূমি ধাৰণৰ ওপৰত সৰ্বোচ্চ সীমা নিৰ্ধাৰণ অধিনিয়ম, 1956 (সংশোধিত অনুসৰি) অধিগ্ৰহণ কৰা ভাৰাতীয়া ভূমিৰ নিষ্পত্তি আইনৰ ব্যৱস্থা অনুসৰি ভাড়াতীয়াসকলৰ সৈতে ত্বৰান্বিত কৰিব লাগে।
(ii) ভূমি সীমা আইনৰ অধীনত অধিগ্ৰহণ কৰা আৰু ইতিমধ্যে ভূমিহীন লোকসকলক আৱণ্টন প্ৰমাণপত্ৰ জাৰী কৰি আৱণ্টন কৰা অনাকাংক্ষিত ভূমি আৱণ্টনকাৰী বা তেওঁলোকৰ আইনী উত্তৰাধিকাৰীসকলৰ সৈতে নিষ্পত্তি কৰা হ'ব পাৰে, যদি তেওঁলোকক ৮ (আঠ) বিঘাৰ সীমা সাপেক্ষে আৱণ্টন কৰা ভূমিৰ ভৌতিক অধিকাৰত পোৱা যায়।
ৰাজ্যখনৰ স্থানীয় থলুৱা পৰিয়াল যিসকলৰ পৰিয়ালৰ কোনো সদস্যৰ নামত গৃহভূমি ভূমি নাই তেওঁলোকক গৃহস্থৰ উদ্দেশ্যৰ বাবে আৱণ্টন কৰা হ'ব পাৰে আৰু ৩ বছৰৰ ম্যাদ উকলি যোৱাৰ পিছত আৱণ্টনৰ সৈতে নিষ্পত্তি কৰা হ'ব পাৰে, যদিহে আৱণ্টনকাৰীয়ে বাসস্থান নিৰ্মাণ কৰি আৰু তাত বাস কৰি ভূমি দখল কৰা বুলি ধৰা পৰে।
গ্ৰাম্য অঞ্চলত ভূমি পিচিকালচাৰ, দুগ্ধজাত, গাহৰি পালন, চেৰিকালচাৰ আদিৰ বাবে আৱণ্টন কৰা হ'ব পাৰে। সংশ্লিষ্ট বিভাগবোৰৰ দ্বাৰা যথাযথভাৱে অনুমোদিত আঁচনি বা প্ৰকল্পৰ আধাৰত, স্থানীয় ভূমি কম পৰিয়াললৈ যিসকলে জীৱিকাৰ উপায় হিচাপে ওপৰোক্ত ভাৱে গ্ৰহণ কৰিছে, প্ৰতি পৰিয়ালত ৫ (পাঁচ) বিঘা আৰু পঞ্জীভুক্ত সমবায় সমিতি/ফাৰ্মৰ বাবে ২০ (বিশ) বিঘা সাপেক্ষে।
বিশেষ খেতিৰ বাবে উপযুক্ত চৰকাৰী উচ্চ ভূমি আৰু সৰ্বোচ্চ সীমাঅতিৰিক্ত ভূমি ক্ষুদ্ৰ থলুৱা খেতিয়কসকলক আৱণ্টন কৰা হ'ব পাৰে, বিশেষকৈ (ক) দৰিদ্ৰতা ৰেখাৰ তলৰ পৰিয়ালৰ পৰা অহা খিলঞ্জীয়া যুৱক,(খ) অন্যান্য থলুৱা শিক্ষিত নিবনুৱা যুৱক,(গ) থলুৱা নিবনুৱা যুৱক-যুৱতীসকলৰ সমবায়, (ঘ) বিশেষ খেতিৰ বাবে ভূমি আৱণ্টনৰ সৰ্বাধিক সীমা হৈছে পঞ্জীভুক্ত সমাজৰ অপাৰেটিভ সমাজৰ সদস্যৰ সংখ্যাৰ চাৰিজন হেক্টৰ।
(i) এএলআৰআৰ ১৮৮৬-ৰ অধীনত কাৰ্যবাহী নিৰ্দেশনা নং 6-ৰ অধীনত নিৰ্ধাৰণ কৰা অনুসৰি পূৰ্বৰ অনুমতি অবিহনে কৃষিজাত উদ্দেশ্যৰ বাবে খেতিয়কৰ দ্বাৰা কৃষিভূমি হস্তান্তৰ সীমিত কৰা হৈছে।
(ii) কিন্তু পৌৰ নিগমৰ অধীনত অধিসূচিত এলেকাৰ ভিতৰত পৰা যিকোনো শ্ৰেণীৰ ভূমি হস্তান্তৰৰ ওপৰত নিষেধাজ্ঞা প্ৰযোজ্য নহ'বও পাৰে।
কেডাষ্ট্ৰেল জৰীপৰ বাবে উপযুক্ত বুলি বিবেচিত নন কেডাষ্ট্ৰেল এলেকাবোৰত কেডাষ্ট্ৰেল জৰীপ ভূমি ৰেকৰ্ড দ্ৰুততাৰে প্ৰস্তুত কৰাৰ উদ্দেশ্যে কৰা হ'ব।
(i) অসম পৌৰ আইন, ১৯৫৬-ৰ অধীনত গঠিত কোনো চহৰৰ পৌৰ নিগমৰ ভিতৰত কোনো ভূমি কৃষিৰ উদ্দেশ্যে নিষ্পত্তি কৰা নহ'ব।
(ii) বসতি স্থাপন কৰিব লগা ভূমিৰ এলেকা প্ৰতিটো পৰিয়ালত ৪.০০ একৰ আৰু প্ৰতি টো পৰিয়ালৰ আন চহৰত ৫.৫০ একৰৰ সীমা অতিক্ৰম নকৰিব।
(iii) চৰকাৰৰ অধিসূচনাৰ অধীনত জাননী দিয়া ভূমি ১ অক্টোবৰ, ১৯৬৬ তাৰিখৰ আৰএছআৰ-২১/৫৯/১২৬ আৰু আন যিকোনো চহৰত ৰাজ্যৰ থলুৱা লোকসকলৰ সৈতে উপযুক্ত প্ৰিমিয়াম পৰিশোধৰ ওপৰত নিষ্পত্তি কৰা হ'ব পাৰে যেনে (ক) চৰকাৰী ভূমিৰ অধিকাৰী আৰু যোৱা 15 বছৰ বা অধিক (খ) আৰু অন্যান্য চৰ্ত।
(iv)ভূমি ধাৰণৰ ওপৰত সৰ্বোচ্চ সীমা নিৰ্ধাৰণ অধিনিয়ম, ১৯৫৬-ৰ অধীনত অধিগ্ৰহণ কৰা ভূমি, সংশোধিত আৰু পৰৱৰ্তী সময়ত টাউন/পৌৰ নিগমত অন্তৰ্ভুক্ত কৰা অনুসৰি গৃহস্থৰ উদ্দেশ্যৰ বাবে প্ৰতি পৰিয়ালত ২ কাথাৰ সীমা সাপেক্ষে আইনখনৰ বিধান অনুসৰি দখলকাৰী ভাৰাতীয়াসকলৰ সৈতে নিষ্পত্তি কৰা হ'ব পাৰে।
(v) ভূমি অধিগ্ৰহণ কৰা (ক)ভূমি ধাৰণৰ ওপৰত সৰ্বোচ্চ সীমা নিৰ্ধাৰণ অসম নিৰ্ধাৰণ আইন, ১৯৫৬, (খ)(খ) নগৰভূমিৰ উৰ্ধসীমা আৰু নিয়ন্ত্ৰণ আইন, ১৯৭৬ (বাতিল হোৱাৰ পিছত) আৰু(গ) ৰাজহুৱা প্ৰকৃতিৰ ধৰ্মীয় আৰু দাতব্য প্ৰতিষ্ঠান আইন, ১৯৫৯ কিন্তু আগতে ৰেকৰ্ড কৰা ভাৰাতীয়াসকলৰ দখলত নথকাটো সাধাৰণ চৰকাৰী ভূমি হিচাপে গণ্য কৰা হ'ব আৰু প্ৰিমিয়াম পৰিশোধ সাপেক্ষে ভূমি আঁচনি ১৯৮৯ অনুসৰি নিষ্পত্তি মঞ্জুৰ কৰি নিষ্পত্তি কৰা হ'ব।
চৰকাৰে সিদ্ধান্ত লৈছে যে এতিয়াৰ পৰা গ্ৰাম্য আৰু চহৰ দুয়োটা অঞ্চলত ভূমিৰ সকলো আৱণ্টন / বসতি, পতি/পত্নীৰ নামত হ'ব, যি এটা পৰিয়ালৰ স্বামী আৰু পত্নীক যুটীয়া উপাধি প্ৰদান কৰিব।
অনুসূচীত জাতি আৰু অনুসূচীত জনজাতিৰ ভূমিহীন যোগ্য ব্যক্তিসকলক তেওঁলোকৰ দখলত থকা ভূমিৰ বসতি প্ৰদান কৰা হ'ব, যদি ভূমিঅন্যথা কোনো নিৰ্দিষ্ট উদ্দেশ্যৰ বাবে সংৰক্ষিত নহয়। যদি যিকোনো ৰাজহুৱা উদ্দেশ্যৰ বাবে প্ৰয়োজনীয় তেওঁলোকৰ দখলত থকা ভূমি, বিকল্প উপযুক্ত ভূমি এনে লোকসকলক তেওঁলোকৰ দখলত থকা ভূমি ৰাজহুৱা উদ্দেশ্যৰ বাবে অধিগ্ৰহণ কৰাৰ আগতে বসতি প্ৰদান কৰা হ'ব।
ইটা, টাইল আদি নিৰ্মাণৰ বাবে অস্থায়ী অনুমতি ব্যক্তিগত ক্ষেত্ৰত ১০ (দহ) বিঘাৰ অধিক নহয় আৰু সমবায় সমাজ বা ফাৰ্মৰ বাবে ২০ বিঘাতকৈ অধিক নহয়, চৰকাৰে ৩ (তিনি) বছৰৰ অধিক নিৰ্ধাৰণ নকৰা অনুসৰি অনুমতি ধাৰকে আগতীয়াকৈ ভূমি ৰাজহ আৰু ৰয়েলটি পৰিশোধ কৰিব পাৰে। অনুমতিৰ ম্যাদ ৩ (তিনি বছৰ)ৰ শেষত স্বয়ংক্ৰিয়ভাৱে সমাপ্ত হ'ব।
এনেদৰে, পৰিস্থিতিৰ দ্বাৰা চৰ্তবদ্ধ হৈ চৰকাৰে সময়ে সময়ে ভূমি নীতিৰ শৃংখলা গ্ৰহণ কৰিছিল।